Blog

HomeBiodinàmicaVins El Cep Blanc de Negres: el nou Cava de Paratge Qualificat del Paratge de Can Prats

Vins El Cep Blanc de Negres: el nou Cava de Paratge Qualificat del Paratge de Can Prats

A Vins El Cep presentem Blanc de Negres, el nostre nou Cava de Paratge Qualificat, que neix al Paratge de Can Prats, situat a la nostra finca al Penedès.

Aquest cava té el seu origen en la primera vinya de Pinot Noir que vam plantar l’any 1990, una aposta pionera a la finca que amb el temps ha demostrat una gran capacitat d’expressar el caràcter del nostre territori. Durant anys, aquesta mateixa vinya ha donat lloc al conegut Mim Blanc de Noirs, que avui evoluciona per donar pas a una nova interpretació del paratge.

El Paratge de Can Prats es caracteritza pels seus sòls sorrencs i molt calcaris, una combinació que afavoreix l’equilibri i la complexitat del Pinot Noir. Aquestes condicions, juntament amb el clima mediterrani i el treball acurat a la vinya, donen lloc a un cava d’una gran puresa, frescor, salinitat i finor.

El resultat és una autèntica expressió de Pinot Noir mediterrani, capaç de transmetre amb precisió l’origen i el paisatge d’on prové.

Amb aquest nou reconeixement com a Cava de Paratge Qualificat, Vins El Cep Blanc de Negres esdevé una expressió encara més precisa del nostre terrer i del nostre compromís amb una viticultura ecològica i respectuosa amb la terra.

El Paratge de Can Prats representa així una nova etapa en la història de la finca: un cava que neix d’una vinya amb més de tres dècades de trajectòria i que avui es consolida com una de les expressions més singulars del Pinot Noir al Penedès.